Bowen Yang, uzun yıllar boyunca Saturday Night Live (SNL) ekibinin bir parçası olarak sahne almıştı. 50. sezonun ardından programdan ayrılma kararı almışken, SNL’in kurucusu Lorne Michaels’un kişisel çağrısı, sanatçıyı sezon ortasına kadar ekranda tutmaya yönlendirdi.
Sezon 50 Sonrası Ayrılma Niyeti
Variety dergisi için Rachel Sennott ile gerçekleştirdiği söyleşide Yang, “I was kind of resolute the season before, about leaving. There was a lot of uncertainty about what the show would look like after Season 50. I was like, ‘I think the show is in a great place without me.’ I never felt like I was that central to it, to be honest.” şeklinde, 50. sezon sonrası programdan ayrılma isteğini net bir şekilde dile getirdi.
Sennott’un bu ifadeye karşıt bir görüş bildirmesinin ardından Yang, “Well, I feel like there was a weird utility to me. I was like, ‘OK, I’ve accepted this.’ I never played the dad or the straight-man teacher. I was always there as the seasoning, and I’m like, ‘That’s great. I’m so lucky. I can’t believe I have a steady job in comedy. I will cherish it for the rest of my life.'” diyerek, programdaki rolünü “baharat” olarak tanımladı ve bu konumdan memnun olduğunu vurguladı.
Lorne Michaels’un Kişisel İsteği ve US Open Anı
Yang, Lorne Michaels’un 51. sezonun ilk yarısında kalması için yaptığı kişisel talebi hatırlattı. “Listen, you should come back. These are the people I’ve hired. It’s a lot of new kids, and a lot of people left. You should be there to set an example for them, at least in the first half of the season. I’m telling you, it would be very important.” sözleriyle, yeni nesil yazarlar ve oyuncular için örnek olma sorumluluğunu vurguladı.
Bu telefon, Yang’ın U.S. Open’da Coqodaq tavuk yiyerek vakit geçirdiği sırada geldi. Sanatçı, “It was the first time I felt someone who made so many things possible for me, being like, ‘I need you.’ And I’m like, ‘I’m not going to turn that down.’” diyerek, Michaels’un isteğini reddedemediğini belirtti.
Görev Algısı ve Gelecek Planları
Yang, ekibe yeni yazarları kazandırma çabalarını da sözlerine ekledi: “Let’s make sure to hire these writers.” ifadesiyle, programın yaratıcı kadrosunu güçlendirme niyetini ortaya koydu. Ayrıca, “Our friend Jack Bensinger is there now. It was my one chance to till the soil.” diyerek, eski dostu Jack Bensinger’in de ekibe katıldığını ve bu fırsatı “toprağı işlemek” olarak nitelendirdi.
Bowen Yang, SNL’deki son gösterimini 20 Aralık 2025 tarihinde yaptı. Bu tarih, sanatçının programdan resmi olarak ayrıldığı günü işaret ediyor ve kariyerindeki dönüm noktasını belirliyor.
